Přípravky s vitamíny pro sportovce

Každý vitamín má v těle člověka svou funkci. Většinou si povšimneme, že nám některý z nich schází až v době, kdy se jeho nedostatek projevuje viditelně navenek.

Máte-li problémy s růstem a kvalitou vlasů, zřejmě Vám schází vitamíny řady B. Tyto vitamíny mají vliv nejen na vlasy, ale i na nehty a pleť. Jejich nedostatek se projevuje zejména u mladých lidí jako akné. Dále má vitamín B, hlavně B6 a vitamín E vliv na činnost srdce.
Další významný vitamín řady B je kyselina listová, která je vhodná na plodnost a správný vývoj plodu.

Na oči a především na kůži, její ochranu a výživu, je vhodné užívat kromě vitamínu B také vitamín A či provitamín betakarotén. Vitamín A přispívá k normálnímu stavu zraku. Nalézt jej můžeme v ovoci a zelenině se žlutočervenou barvou (mrkev, meruňky, jahody), ale také v rybách, žloutcích nebo máslu.

Betakarotén zpomaluje proces stárnutí kůže a podporuje její opálení. Oba patří mezi významné antioxidanty neutralizující nebezpečné volné radikály.
Vitamín A spolu s vitamínem D jsou dobré na mineralizaci a růst kostí, na klouby i na zuby. Vitamín D je silný antioxidant. Mezi významný zdroj tohoto vitamínu patří sluneční záření, z něhož dokáže lidský organismus získat až 80% potřebné denní dávky vitamínu D. V zimních měsících, kdy je kůže zahalená pod vrstvou oděvu, je potřeba jej více doplnit stravou.
Vitamín K, nazývaný také protikrvácivým, je důležitý pro správnou srážlivost krve a má pozitivní vliv na procesy probíhající v játrech.

Má Váš organismus oslabenou obranyschopnost?

Na posílení imunity je skvělým pomocníkem vitamín C, který lze na našem webu objednat hned v několika formách: jako tabletky, šumivé či žvýkací tablety nebo jako prášek. Tělo si nedokáže tento antioxidant samo vyprodukovat a ani si udržet jeho zásoby. Pokud jste nemocní, pociťujete vyšší fyzickou nebo psychickou zátěž, doporučuje se zvýšit denní přísun vitamínu C. Do skupiny osob vyžadující zvýšenou dávku vitamínu patří nastávající matky a také ženy užívající hormonální antikoncepci.

Jelikož se některé ze zmíněných vitamínů (např. B, D, K) vyskytují v přirozené formě v mase či vejcích, jsou pro vegetariány a vegany potravinové doplňky vhodným pomocníkem pro jejich doplnění. To platí i pro sportovce, muže i ženy, kteří při zvýšené tělesné i duševní aktivitě potřebují optimálně doplnit vitamíny.

Pokračovat

Nejprodávanější v kategorii


Načítám

OK
Zpracovávám