My máme narozeniny!

Značka Lékárna.cz je na světě už rovných 20 let. I když je "jenom" na internetu, stojí za ní spousta opravdových lidí a hlavně její majitel PharmDr. Vladimír Finsterle.

Každý měsíc nás na internetu vyhledá skoro milion lidí a i když jsme na počátku byli „jen“ portál s informacemi o lécích, dnes toho na českém internetu nabízíme pro vaše zdraví bezkonkurenčně nejvíc. A jen díky tomu, že zatímco si nikdo v roce 1999 nakupování lékárenského sortimentu na internetu nedokázal ani představit, PharmDr. Vladimír Finsterle začal tenhle smělý sen rovnou realizovat. V roce 1999 založil společnost Pears Health Cyber, která už 20 let provozuje Lékárna.cz, první český e-shop s největší nabídkou pro vaše zdraví.

A tak jsme se ho zeptali…

Myšlenka prodávat lékový a léčivý sortiment přes internet byla na samém konci 20. století  hodně smělá – a vlastně je smělá dodnes, protože k prodeji léků na předpis se česká společnost stále ještě neodhodlala. Léky na předpis jsou výsadní službou kamenných lékáren. Co vy na to? 

Že to je škoda. Jsem profesí lékárník a spojení této profese s rozvojem technologií je přece úžasná příležitost k posunu lékárenství od té pevně stojící táry, kam musí pacient dojít, ke službám dostupným kdykoli a odkudkoli. To je ta výzva: aby lékárenství bylo moderní službou s kdykoli dostupným lékárníkem v pozadí, ne jako police s krabičkami léků a lékárníkem od-do v popředí. A ať si každý pacient nebo zákazník vybere podle svých potřeb: lékaře, lékárníka i to, jestli si pro léky bude chodit, nebo si je nechá doručit až na práh svého domu někým povolaným a s dávkou adekvátních informací. Tolika lidem by to ulehčilo život v tom našem 21. století, kdy nám domů přivezou bez rozdílu čerstvé potraviny, moderní elektroniku či oblečení. Handicapovaní, vážně nemocní, lidé pracovně silně zaneprázdnění, senioři by byli z dovážky léků až do domu nadšení, vždyť mnozí se nikdy do lékárny osobně ani nedostali a řešili potřebu léků přes asistenty, což není vždy ideální.

Je internetová Lékárna.cz ta „opravdová“ lékárna, jak ji vnímají čeští pacienti? 

Samozřejmě. Zaměstnáváme lékárníky a ze zákona musíme provozovat i lékárnu kamennou v rámci našeho distribučního centra. My navíc provozujeme lékárnu Prima v Chrudimi. Abyste byli naši spokojení zákazníci, potřebujeme ale mnohem širší skupinu profesí – marketingové specialisty, logistiky, telefonní operátorky, zkušené a profesionální nákupčí… Určitě jsem na nevyjmenoval všechny, ale důležitější je, že i když internetová lékárna je vnímaná jako virtuální, stojí za ní ve skutečnosti spousta opravdových lidí, příběhů, znalostí a zkušeností. Koneckonců i já sám jsem lékárník, takže vyžaduji, aby naše služby vždycky byly prospěšné pacientům i pro zákazníky, kteří se chtějí starat o svoje zdraví.

Co přejete naší Lékárně do dalších let?   

Náš první sklad byla skříňka o čtyřech šuplících. Rok poté už to byl asi dva metry široký regál a dnes máme kousek od Chrudimi moderní distribuční centrum, které vyhovuje i speciálním nárokům na prostředí. Balíčky pro naše první zákazníky jsme nosili v igelitkách na poštu – dnes zabalíme na profesionální lince 3,5 tuny produktů denně. Ze začátku nám nikdo pro odbornou radu nevolal, dneska s námi konzultují telefonicky, mailem nebo chatem stovky lidí denně. Proto si přeju, aby na konci našich aktivit byl šťastný klient, ať už jím je pacient, zákazník, lékař, lékárník nebo firma.

Důležitá je pro mě i pomoc slabším, proto se vracíme po letech i k dobročinným aktivitám. V minulosti jsme rozdali víc než milion korun lidem s nemocí motýlích křídel a popáleným, teď po menší odmlce podáme spolu s vámi, našimi zákazníky, pomocnou ruku slaným lidem, přesněji aktivitám Klubu cystické fibrózy.

Co o nás možná nevíte (ale mohlo by vás to zajímat):

  • Denně rozešleme v průměru 2000-2500 balíčků s objednávkami, celkem 3,5 tuny produktů.
  • V jedné objednávce je v průměru 8 produktů.
  • Měsíční spotřeba lepící pásky odpovídá vzdálenosti z Václavského náměstí v Praze na náměstí v Kutné Hoře (tj. cca 85 kilometrů). A k tomu 200 m3 výplňového materiálu.
  • Jedna operátorka zákaznického centra zodpoví v průměru 100 připomínek a žádostí zákazníků za den.
  • 8888 položek máme skladem, celkem nabízíme téměř 185 tisíc kusů.
  • Objednané zboží pro vás balíme podle množství do krabic 9 různých velikostí
  • Index vaší spokojenosti s námi dlouhodobě dosahuje 90 bodů ze 100.

OK
Zpracovávám