Zdravé vaření: Panna cotta z kokosového mléka

Tahle italská klasika je vděčným dezertem, jehož příprava je naprostá hračka a nezabere Vám déle než 10 minut. Musíte pak sice počítat s pár hodinami chlazení v lednici, ale jak známo, na dobré věci si člověk musí počkat. Ve většině receptů je základem panna cotty smetana, já jsem se ale rozhodla vydat jinou cestou a nahradila ji plnotučným kokosovým mlékem.

Zdravé vaření: Panna cotta z kokosového mléka

Co ale tuto panna cottu dělá skutečně zajímavou, je prášek mesquite, který je do ní přimíchaný. Že jste o něčem takovém nikdy neslyšeli? I pro nás v Lékárně.cz byla tato superpotravina naprostou novinkou. Jde o prášek z rozemletých plodů (které se řadí mezi luštěniny) jihoamerického stromu mesquite, někdy známého také jako naditec, který je skvělým zdrojem rostlinných bílkovin se spoustou vlákniny. Překvapí Vás nasládlou chutí a vůní zkaramelizovaných ořechů, hodí se tedy do panna cotty k jejímu ochucení a částečně i jako sladidlo.

Suroviny na 3 panna cotty (nádobky o objemu 125 ml):

  • 1 plechovka kokosového mléka (400 ml)
  • 3 lžíce kokosového cukru
  • 2 lžíce prášku mesquite
  • 2 lžičky agaru 

1. V menším hrnci si rozehřejte kokosové mléko, které oslaďte kokosovým cukrem a přidejte prášek mesquite a důkladně ho v mléce rozšlehejte metličkou. Vše prohřívejte na sporáku zhruba 4 minuty, mléko se ale nesmí vařit. 

2. Na závěr do směsi zamíchejte agar a ještě minutu prohřívejte za stálého míchání. 

3. Tekutinu přelijte do připravených nádobek (mističek, kelímků) vymazaných kokosovým olejem a dejte ztuhnout do lednice alespoň na 5 hodin. 

Hotová panna cotta chutná po karamelu a při podávání ji můžete ozdobit oříšky, sirupem či posypat kokosovým cukrem. 


OK
Zpracovávám