Co funguje na vysoký a nízký tlak

Pohyb Ženy Srdce a cévy Muži

Poradíme vám, které běžně dostupné přípravky, doplňky stravy, postupy či babské rady opravdu pomáhají na problémy s tlakem.

Co funguje na vysoký a nízký tlak

Pomoc z přírody

Hloh obecný podporuje normální činnost srdce, transport kyslíku a krevního oběhu. Užívání hlohu má relaxační účinky. Tato hlohová tinktura je zpracována několikanásobnou extrakcí a je bez alkoholu. Zelený čaj obsahuje látky, které upravují zvýšený krevní tlak a naopak pomáhají zvýšit nepřiměřeně nízký krevní tlak. Obsahuje množství prospěšných látek, které zabraňují kornatění tepen a napomáhají odbourávání cholesterolu v krvi. (PharmDr. Kamila Horníčková)

Co funguje na vysoký tlak

Kromě zdravého jídelníčku, který by měl obsahovat ovoce, zeleninu, luštěniny, ryby nebo omega kyseliny a pravidelného pohybu, jež je vhodné provádět 5x týdně 30-60 minut, na snížení tlaku také pomáhá:

  • Čaj ze speciální směsi bylin, která posiluje krevní oběh a činnost srdce.
  • Bylinné kapky, jež se postarají o normální činnost srdce a kardiovaskulární soustavy.
  • Hořčík, protože je nepostradatelný pro správnou funkci oběhového systému.
  • Koenzym Q10, neboť u většiny lidí, které trápí vysoký tlak, byl prokázán jeho nedostatek.
  • Draslík, který sice ne o moc, ale za to spolehlivě tlak snižuje.

Babské rady na vysoký tlak

  • Hloh podporuje správnou činnost oběhového systému.
  • Česnek působí blahodárně na celý organismus včetně srdce a kardiovaskulárního systému.
  • Jmelí má sedativní účinky na tlak a činnost srdce.

Dále je také vhodné:

  • méně solit
  • omezit vliv stresu
  • omezit příjem alkoholu
  • nekouřit a vyhýbat se místům, kde se kouří
  • relaxovat
  • snížení nadváhy

Vysoký krevní tlak nebolí, ale zabíjí!

Pokud tlak dosahuje dlouhodobě hodnot nad 140/90 mmHg zvyšuje se pravděpodobnost vzniku mrtvice, srdečního selhání, infarktu myokardu, poškození ledvin, demence, erektilní dysfunkce, zhoršení zraku či urychlení usazování cholesterolu v cévách (ateroskleroza). Proto je včasné zahájení léčby a dosažení hodnot nižších než 140/90 mmHg nezbytné ke snížení rizika vzniku těchto onemocnění.

Co funguje na nízký tlak

Pro ideální krevní tlak je zároveň nezbytné:

  • dodržovat zdravý životní styl
  • dodržovat optimální pitný režim
  • jíst stravu bohatou na bílkoviny a vitamíny, především vitamín C a vitamíny skupiny B
  • mít dostatek pohybu
  • pomalu vstávat, abychom se vyhnuli motání hlavy, závratím apod.

Nízký tlak znepříjemňuje život

Nízký tlak není tak nebezpečný jako ten vysoký, může však znepříjemnit život. Ať už se jedná o závratě, únavu, motání hlavy, omdlévání, mžitky před očima, hučení v uších, zimomřivost, nadměrné pocení nebo studené nohy. Pokud však nízký tlak nezpůsobuje vážné omezení denního režimu, nepřistupuje se k léčebným opatřením.

Jak správně měřit krevní tlak?

Jak správně vybrat tlakoměr se dozvíte v našem článku Vysoký tlak? Jak na přesné domácí měření.

  • Před měřením tlaku si sedněte a alespoň 5 minut odpočívejte
  • Nejméně půl hodiny před měřením nekuřte a nepijte alkohol
  • Pohodlně se usaďte, opřete si záda a podepřete paži, aby byla v úrovni srdce
  • Obě nohy mějte na zemi
  • Během měření nemluvte a nehýbejte se
  • Tlak měřte vždy na stejné paži. Obecně se doporučuje spíše levá, která je blíže srdci.
  • Vyhrňte si rukáv a nasaďte manžetu na paži. Nikdy nedávejte manžetu přes oblečení. Spodní okraj manžety by měl končit cca 2 cm nad loketní jamkou. Neutahujte ji příliš ani málo. Mezi paží a manžetou by měl být prostor maximálně na jeden prst.
  • Předloktí mějte opřené tak, aby manžeta byla v úrovni srdce.
  • Zapněte tlakoměr a čekejte na změření tlaku. Věnujte pozornost i šířce manžety. Pokud máte paži silnější a použijete užší manžetu, mohou být hodnoty naměřeného tlaku vyšší. To platí i obráceně (slabá paže - silná manžeta). Na manžetě je vždy napsáno, na jaký obvod paže je určena.

OK
Zpracovávám