Nový rok ve znamení nové diety. Ano, nebo ne?

Trávení Hubnutí Tuky

Ať se přihlásí ten, kdo si nikdy nedal žádné novoroční předsevzetí. Zůstaly vaše ruce na klávesnici? Tak které bylo to vaše? Přestat kouřit, začít běhat, jíst zdravě, trávit více času s dětmi nebo vyzkoušet novou dietu? 

Nový rok ve znamení nové diety. Ano, nebo ne?

Pokud mezi vaše novoroční předsevzetí patří zhubnout, věřte, že nejste zdaleka sami. Vždyť po Novém roce praskají fitness centra ve švech, výživoví poradci mají plné kalendáře a v internetových vyhledávačích se spojení dieta, která opravdu funguje dostává na přední místa.  

Počáteční entuziasmus vás podporuje v nakupování vyvážené stravy, žene vás obden do posilovny a co si budeme povídat, taky trochu větrá peněženku. Ale co se bude dít za měsíc, za dva? Chytne vás hubnutí? Vydržíte dietu, kterou jste si začátkem roku stanovili? Půjdou kila postupně dolů, aniž byste trpěli hlady, ale naopak byli šťastní? Netvrdíme, že máme recept na úspěch, ale pár tipů bychom našli. 

5 rad, jak se popasovat s novoročním hubnutím 

  1. Hlavní je chtít. O tom, jestli bude naše dieta úspěšná, nebo přijde veškeré snažení vniveč, rozhodujeme my. Všechno se odehrává v hlavě. Věřte si, a i když to bude znít jako klišé, mějte rádi sami sebe. 
  2. Stanovte si reálné cíle. Nechtějte zázraky na počkání. Začněte pomalu, postupně.  
  3. Motivujte se. Máte ve skříni krásné šaty, do kterých se už nevejdete? Luxusní sako, které už nedopnete? Každá motivace je dobrá. Abyste to měli černé na bílém, pravidelně si měřte obvod pasu, boků, stehen a paží. Potěší vás, když uvidíte své výsledky. 
  4. Pečlivě si vše naplánujte a nezdráhejte se poradit s odborníkem. 
  5. Sestavte si jídelníček. Nezapomínejte, že dieta není hladovka. Zpracujte hlavně na tom, abyste jedli pravidelně a menší porce. Rozhodně nebuďte o vodě a o sucharech. 

Co takhle přestat počítat kalorie, a přitom zdravě žít a hubnout? 

Pokud nepatříte mezi fitness nadšence, kteří denně propotí triko cvičením, a zároveň se nechcete trápit, vyzkoušejte ketonovou dietu. Využívá chemickou reakci probíhající v těle (ketózu). Jakmile tělu omezíte cukry, začne si vytvářet ketony z tukových zásob. Kila a tukové polštářky začnou pomalu a jistě mizet. Důležité je, abyste jedli pětkrát denně po třech hodinách speciální proteinová jídla a drželi se plánu. 

Jaké další diety vám pomohou se splněním novoročního předsevzetí? 

  • Dukanova dieta u nás není přímo známá, ale věděli jste, že díky ní hubne například Nicole Kidman nebo Jennifer Lopez? Dieta má celkem 4 fáze. V první, tzv. útočné, jíte bílkoviny. Ve druhé fázi k bílkovinám přidáte zeleninu a každodenní pohyb nejméně 30 min denně. Třetí fáze Dukanovy diety spočívá v opatrném přidávání ovoce. Čtvrtou fázi byste měli dodržovat neustále, můžete jíst všechno (samozřejmě s rozumem) a jeden den v týdnu jíst pouze bílkoviny. 
  • Cambridge dieta představuje komplexní výživový plán, který je založený na individuálním přístupu. Součástí plánu jsou i speciální, nutričně vyvážené potraviny, kterými si obohatíte jídelníček. S Cambridge dietou úspěšně zhubla již řada žen i mužů, třeba padne do oka i vám. 
  • Nízkosacharidová dieta není nijak konkrétně specifikovaná a existují její různé varianty jako například bezlepková, pro vegetariány apod. Je založená na zelenině, masu, rybách, mléčných výrobcích, vajíčkách a semínkách. 

Diety někdy musíme držet ne kvůli hubnutí, ale kvůli zdravotnímu stavu. Velmi přísná je bezlepková dieta pro paciety s celiakií či intolerancí lepku, bezezbytková dieta při nespecifických onemocněních střev nebo jaterní dieta, kterou doporučují lékaři, abyste ulevili nemocným játrům po prodělané nemoci, která játra zatížila, např. po mononukleóze.  

Vidíte sami, že diet je spousta a téměř každá slibuje, že shodíte pár kilo během několika týdnů. Nejdůležitější ale je řídit se zdravým rozumem, a hlavně se při dietě netrápit. Pak totiž nemá smysl a vaše snaha by přišla vniveč. 

OK
Zpracovávám