Jak ustát chřipkovou epidemii? Dopřejte si vitamínovou bombu

Trávení Imunita Hubnutí

Ruku na srdce, máte ve svém jídelníčku každý den ovoce a zeleninu? Vsadíme se, že většina z vás odpoví NE. Důvodů je hned několik - nestíháme si čerstvou zeleninu kupovat, neumíme ji připravovat, a proto nám nechutná - přitom všechny živiny a vitamíny, které přes den potřebujeme, mohou být obsaženy v jedné sklenici čerstvé šťávy. Stačí vědět, jak ji připravit a hlavně z čeho.

Jak ustát chřipkovou epidemii? Dopřejte si vitamínovou bombu

Lidské tělo potřebuje jídlo ke své regeneraci. Možná si říkáte, že přece jíte dost. Většinou však jíme jídlo hodně kalorické, ale bez potřebných nutričních hodnot. Místo toho, abychom tělu dodávali vitamíny, minerály a enzymy, zajišťujeme mu přísun zbytečných a mnohdy nebezpečných látek, jako jsou konzervanty, barviva a nejrůznější dochucovadla. Jedině pestrý jídelníček dokáže dát tělu to, co potřebuje. Začněte třeba tím, že budete pravidelně každý den pít čerstvé freshe neboli šťávy.

6 důvodů, proč si denně připravovat freshe:

  • Ve sklenici džusu je obsaženo tolik živin, kolik jich potřebujeme na celý den.
  • Příprava freshe je velmi jednoduchá a rychlá. Stačí mít správný odšťavňovač. Během pár minut si můžete připravit šťávu na celý den a vzít si ji s sebou do práce, na schůzku, do auta... prostě kamkoliv potřebujete.
  • Zelenina a ovoce patří mezi potraviny s nízkou energetickou hodnotou, díky čemuž netloustneme.
  • Syrová zelenina obsahuje mnohem více prospěšných látek než zelenina tepelně upravená.
  • Šťávu snadněji, rychleji a lépe strávíte než celý plod. Prospěšné látky se také efektivněji vstřebávají.
  • Čerstvé šťávy upravují acidobazickou rovnováhu organismu (pH). Vyhnete se tak nepříjemnému překyselení organismu.

Abyste pocítili blahodárné účinky čerstvých šťáv, pijte alespoň 0,5 litru denně. Pro detoxikaci 1 litr každý den. Posilujete tak obranyschopnost organismu, pročišťujete trávicí systém, snadněji hubnete a udržujete se v celkové kondici. A navíc - skvěle si pochutnáte!

Účinky čerstvých šťáv

Pomerančová šťáva má vysoký obsah vitamínů A, B a C, draslíku, vápníku a hořčíku. Pomáhá při normální funkci dýchacího systému a představuje dobrý zdroj selenu, který v těle působí jako antioxidant.

Šťáva z jablek pomáhá vhodně regulovat tělesnou hmotnost. Pokud pijete jablečnou šťávu ráno nalačno, podpoříte tím činnost střev.

Mrkvová šťáva kromě již dobře známých účinků, se doporučuje při podpoře přirozené obranyschopnosti organismu, na zlepšení imunitního systémua rovněž i pomáhá udržet normální hladinu glukózy v krvi.

Okurková šťáva je známá také v kosmetice jako součást pleťových masek.

Kdy šťávy pít

Ovocné šťávy doporučujeme pít hlavně dopoledne, zejména v případě, že se snažíte shodit nějaké to kilo. Dopřejte si je také po fyzické zátěži. Rychle tak doplníte sacharidy a pomůžete tělu v regeneraci svalů. Vhodné jsou i při stresu a psychickém vyčerpání. Během dne pak budete podávat lepší výkony a nebudete tak vyčerpaní.

Kdykoliv během dne můžete pít zeleninové šťávy. Pomáhají udržovat zdravé pH v organismu. Uplatní se hlavně při redukční dietě.

Pár receptů na zdraví prospěšné freshe:

  • Ranní džus - polovina okurky, 1 stonek řapíkatého celeru, 1 list špenátu, 6 zelených jablek, čtvrtina oloupané limetky, polovina čerstvého zázvoru
  • Regenerační džus - čtvrt okurky, 1 stonek řapíkatého celeru, 2 jablka
  • Zelený džus - hrst špenátových listů, pár lístků petržele, 2 stonky řapíkatého celeru, půlka salátové okurky, 1 zelené jablko, 1 kávová lžička čerstvého zázvoru, 1 oloupaný citron, špetka kajenského pepře
  • Zelená bomba - 2 okurky, 4 stonky řapíkatého celeru, 2 cukety, 6 kapustových listů, 6 špenátových listů, 1 citron, 2 lžíce zázvoru
  • Zeleninový koktejl - 3 stonky řapíkatého celeru, 3 rajčata, 2 mrkve, půlka oloupaného citronu

U ovocných a zeleninových šťáv nemusíte zůstat jenom vy. Naučte je pít i svoje děti. Lahvička domácího džusu pro ně bude chutnou a zdravou svačinkou!

OK
Zpracovávám