Už máte zase rýmu? Máme pro vás 5 kroků posílení imunity, které skoro nic nestojí

Péče o tělo Imunita Zdraví z přírody

Zimní chřipková epidemie se nám nevyhnula ani letos a nevítaným návštěvníkem bývá i časté nachlazení. Pokud se i na vás lepí bacily kdykoliv kolem vás projde někdo s rýmou, zbystřete. Máme pro vás tipy pro posílení imunity, které nezruinují vaši peněženku a zároveň vám opravdu pomohou.

Už máte zase rýmu? Máme pro vás 5 kroků posílení imunity, které skoro nic nestojí

1.  Zajistěte si správný zdroj vitamínů

To, že tělu prospívají vitamíny, je známý a lékařskými průzkumy ověřený fakt. Co je ale jejich nejlepším zdrojem a jaké nám pomohou k posílení imunity? Nejlepší je sáhnout po zdrojích přímo z přírody. Pokud je chcete mít po ruce pokaždé, když si vzpomenete, určitě můžete vybírat i z těch v doplňcích stravy. Ideální  pro posílení imunity je například  hlíva ústřičná v kombinaci s vitamín C anebo i samotný vitamín C s postupným uvolňováním.

Potraviny pro posílení imunity

  • Vitamín C – najdete ho v citrusech, kiwi nebo v šípcích
  • Vitamín D  – získáme z ořechů, luštěnin, zeleniny, a zejména ryb
  • Takzvané přírodní antibiotikum – najdeme v česneku
  • Rakytník, kustovnice čínská a další superpotraviny – mají obecně velké množství vitamínů a prospěšných látek
  • Ženšen - pomáhá zachovat optimální výkonnost, fyzickou a duševní pohodu

Vitamínu D máme málo zejména v zimě, neboť nám ho získává naše pokožka při vystavení sluníčku. Proto, hned jak bude hezké počasí, využijte situace a vyrazte na procházku. Pokud hledáte vitamín D v potravinách, najdete ho v rybím tuku.

2. Myslete na detoxikaci

Budete-li se cítit dobře a z těla odplavíte přebytečné toxiny, nějaký bacil si na vás jen tak nepřijde. Nahromaděné škodlivé látky totiž imunitu oslabují. Detoxikace organismu je tak prospěšná nejen na jaře.

Detoxikaci podpoří nápoje připravené ze zeleniny a bylinné čaje, například z ostropestřce mariánského nebo z přesličky polní. Detoxikaci by měl zahrnovat také pitný režim, který si můžete zpestřit různými smoothie.

3. Najděte si čas na pohyb

Jedním z nejlepších způsobů, jak posílit imunitní systém, je pravidelný pohyb. I v zimě si vyhraďte čas na procházku, protažení v tělocvičně nebo si jděte zaběhat. Najděte si jakýkoliv pohyb, jaký vás bude bavit. Uvidíte, že se kromě zdraví zlepší i vaše nálada.

4. Dbejte na svůj jídelníček

V chladnějším ročním období mají obecně lidé menší chuť na ovoce a zeleninu. A právě v zimě je tolik potřebujeme! I když se cítíte unavení a raději byste sáhli po čokoládě nebo po něčem smaženém, doplňujte jídla o zeleninové přílohy, dávejte si svačiny a snídaně s dostatkem vlákniny a neodbývejte se. Nejen, že vám poděkuje vaše imunita, ale také budete méně unavení. 

5. Nezapomeňte odpočívat

Jestli každý večer padnete do postele úplně vyčerpaní, ráno vstanete do práce, odpoledne zařizujete nezbytnosti a večer jste vyčerpaní jako předešlý večer, zkuste zapřemýšlet, co takový životní styl časem udělá s vaším organismem. Psychika je mocná čarodějka. Podílí se i na naší schopnosti bránit se virům a bakteriím. Když se budete na duši cítit „pod psa“, nepomohou vám ani zázračné superpotraviny a vitamíny.

Poslední naší radou proto je: Myslete na sebe, abyste se cítili příjemně. Dělejte to, co vám přináší radost, scházejte se s přáteli a relaxujte. Pamatujte, že život se skládá hlavně z maličkostí a chvil, kterých si musíme umět užívat. 

OK
Zpracovávám