Zdravé vaření: Zmrzlina “pětiminutovka”

Možná už jste někdy zkoušeli rozmixovat ovoce se smetanou a šoupnout tuto směs do mrazničky s nadějí, že si po pár hodinách pochutnáte na skvělé zmrzlině… Jenže místo zmrzliny na vás čekala ledová kostka s ostrými krystalky, která se nedala ani lízat natož nabírat lžičkou. Prozradím vám, jak se tomuto vyhnout a jak si udělat nadýchanou zmrzku během pár minut - navíc bez cukru a bez laktózy!

Zdravé vaření: Zmrzlina “pětiminutovka”

Je to zmrzlina pětiminutovka, protože ji za pět minut vytvoříte a za dalších pět minut ji budete mít v sobě, je totiž opravdu snadná a bude se vám rozplývat na jazyku. Jahodovou sezónu jsem už nestihla, ale sezóna meruněk, malin, borůvek a jiných chutných plodů je v plném proudu. A protože začaly prázdniny, je čas si zamlsat a osvěžit se luxusní ovocnou zmrzkou.

Jestli vaše děti zmrzlinu milují nebo si na zmrzlinovém potěšení ujíždíte sami, vrhněte se na přípravu. Co k tomu budete potřebovat?

Na 3-4 porce:

  • Mražené ovoce podle vaší chutě, asi dvě hrsti
  • Plechovku kokosového mléka
  • Půl banánu
  • Datlový, javorový nebo jiný sirup
  • Kvalitní mixér (třeba smoothie mixér)

No a samotná výroba je už hračka. Fígl tkví v tom, že s kokosovým mlékem rozmixujete již mražené ovoce, které zajistí zmrzlinovou ledovou konzistenci. Doporučuji přidávat jak ovoce tak kokosové mléko postupně, aby byla zmrzlina jemná a nadýchaná. Pokud se nejedná o opravdu sladké ovoce, je potřeba ke konci zmrzlinovou směs dosladit. Někdy stačí přidat třeba jen kus banánu, u kyselejšího ovoce doporučuji dosladit datlovým sirupem… nebo jiným, který máte zrovna doma.

Jestli rádi zkoušíte nové chutě a baví vás experimentovat, můžete zkusit různé ovoce kombinovat s oříšky, vanilkou, čokoládou, kakaem nebo třeba se skořicí. Pro opravdové gurmány polijte zmrzlinu horkým ovocem - pochvala vás nemine :-)

Tak ať léto stojí za to!

OK
Zpracovávám