Zdravé vaření: Mírně pikantní pražená cizrna

Blíží se nám vánoční svátky a i když by tyto chvíle měly být převážně o setkávání s blízkými, co na plat – jsou také o jídle. Protože dobré a kvalitní jídlo k pohodovým chvílím prostě patří. Už jsme si ukázali, že cukroví lze pojmout zdravějším způsobem, a to samé platí i o slaném mlsání, které si lze dopřát k filmům a pohádkám s vánoční tematikou. A skvěle se hodí i pro silvestrovský večer.

Zdravé vaření: Mírně pikantní pražená cizrna

Díky tomuto zdravému "zobání" opravdu nemusíte mít výčitky. Cizrna je totiž skvělá! Nejen pro svoji jemnou oříškovou chuť, ale také kvůli velkému obsah bílkovin, vitamínů a minerálů, patří mezi moje nejoblíbenější luštěniny. Zkuste si ji "zobnout" i vy. 

Abyste si ji mohli dopřát se svými blízkými, budete potřebovat 400 gramů uvařené cizrny (tu den dopředu namočte a dále vařte podle návodu). Uvařenou cizrnu smíchejte se 70 gramy hrašky, do které přidejte ještě jednu lžičku grilovacího koření. Cizrnu rozprostřete na plech s pečícím papírem, zakápněte olivovým olejem a promíchejte. Pečte 30 minut na 210 °C (i v průběhu pečení cizrnu promíchejte, aby se opekla z obou stran. Výsledek by měl být hezky zlatavý a hlavně křupavý, proto si pečenou cizrnu dejte ještě ten den, aby vám nezměkla. 

Můj tip: Takto připravenou cizrnu (příště ji můžete zkusit třeba i bez hrašky a s jiným kořením) můžete přidávat také do salátu či místo krutonů do polévek. To se pak lušteniny baští jedna radost ;-)

A když se spolu s pražením cizrny pustíte i do pečení domácích krekrů (recept na ně jsem zveřejnila před rokem), nebo se pustíte do přípravy BIO popkornu, váš případný silvestrovský večírek rozhodně nebude ochuzen.

OK
Zpracovávám