Kuchařkou: Snídaně bez mléka a lepku

Takových je, co? Vejce se slaninou, ovocný salát, nebo jen kafe.. :-) Já mám však ráda kaše. Ať už z ovesných vloček, pohanky nebo jáhel. A když už jsem si ji jednou ráno takhle udělala, řekla jsem si, že se o ni podělím v receptu. Dobrou kaši umí každý - nebo možná ne?

Kuchařkou: Snídaně bez mléka a lepku

Naprosto nejlepší je jáhelná kaše s kokosovým mlékem a čerstvým ovocem. Jáhly se dají uvařit jen ve vodě, ale s kokosovým  mlékem je to o několik tříd lepší! Určitě je potřeba dát dostatečné množství tekutiny, aby z toho nebyla kejda, ale opravdu vláčná kaše. Tomu taky pomůže lžička kokosového oleje. Sladit lze trochou medu nebo sirupem. K jáhlům se nejlépe hodí javorový. V zimním období si ji vylepšuji hořkou čokoládou, oříšky a sušeným ovocem. Když do kaše přidáte nastrouhané jablko, které v kaši ještě nějakou dobu povaříte a vyšperkujete to trochou skořice, možná si pochutná i manžel :-)

Ale v letním období sáhněte jednoznačně po čerstvém sezónním ovoci. První místo u nás obsadily jahody. S nimi je kaše prostě nejlepší! Ale hned v závěsu jsou borůvky, meruňky a rybíz. K čerstvému ovoci, zvláště k jahodám, se hodí perníkové koření. I když mě to vlastně překvapilo, protože vůni perníku má člověk spojenou spíše s vánočním období. Určitě to však vyzkoušejte!

Na jednu porci kaše budete potřebovat

Jednoznačně doporučuji jáhly namočit den předem. Není to podmínkou, ale máčení obilovin i luštěnin má opravdu svůj veliký význam. Vodu, ve které byly jáhly namočené vylejte a ještě jednou propláchněte vroucí vodou, aby jáhly ztratily mírně hořkou chuť.

Jáhly pak vařte v dostatečně velkém množství vody se sušeným kokosovým mlékem. Případně s kokosovým mlékem z plechovky, krabice či doma vyrobeným. Můžete i přidat malou špetičku himalájské soli. Jáhly se po namočení vaří alespoň 10 minut, když nejsou máčené tak 15 nebo klidně i 20 minut.

Nebudou-li měkké a kaše bude příliš hustá, zřeďte vodou, v opačném případě nechte vodu vyvařit bez pokličky. Jakmile bude kaše hotová, vmíchejte lžičku kokosového oleje a javorový sirup podle chuti. Na talíři pak ozdobte ovocem a posypejte perníkovým kořením. Věřím, že si pochutnáte!

JÁHLY - Přirozeně bezlepková a lehce stravitelná obilovina je napěchovaná minerály a vitamíny. Za zmínku stojí hlavně vysoký obsah železa. Hodí se do sladké i slané kuchyně.

JAVOROVÝ SIRUP - Přírodní sladidlo se specifickou chutí, které obsahuje spoustu minerálů, jako je třeba mangan nebo zinek, které jsou důležité pro naši obranyschopnost.

OK
Zpracovávám
Zeptejte se lékárníka